BMW i8'in güç aktarım sistemi geçtiğimiz yılki "Engine of the Year" Ödüllerinde genel klasmanda ve iki kategoride elde ettiği başarının ardından, bu yıl bir kez daha kendi sınıfında 1.4 litre - 1.8 litre hacimli motorlar kategorisinde zafer kazandı.
BMW Group'un 2016 "Engine of the Year" Ödüllerindeki başarısı, 2007'den bu yana sürüş keyfini sürekli olarak artırırken aynı zamanda yakıt tüketimini ve emisyonu da azaltan EfficientDynamics teknoloji paketinin performans potansiyelini kanıtlar nitelikte.
"Engine of the Year" Ödülleri 1999'da başladı ve o zamandan bu yana BMW modelleri için geliştirilen motorlar toplamda 67 sınıf ve genel klasman birinciliği elde etti.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da 31 ülkeden 63 otomotiv sektörü gazetecisinin meydana getirdiği, uzman jüri üyelerinden oluşan bir heyet, çeşitli kategorilere ait en iyi örnekleri seçiyor. Başarılı olanların ödülleri 1 Haziran 2016 Çarşamba günü Stuttgart'daki Engine Expo fuarında sunuldu.
BMW i8'e güç veren plug-in hibrit motor sistemi, bir spor otomobilin performansını daha küçük bir otomobilin yakıt ekonomisiyle bir araya getiriyor. BMW i8'deki üç silindirli içten yanmalı motor, arka tekerleklere iletilen 231bg/170kW seviyesindeki gücü üretirken, 131bg/96kW elektrik motoru geleneksel ev tipi elektrik prizi üzerinden şarj edilebilen ve gücü ön aksa gönderen bir lityum iyon bataryadan güç alıyor.
BMW Group tarafından geliştirilen ve üretilen özel plug-in hibrit sistemi, AB test döngüsüne göre maksimum 37 kilometrelik bir menzil sunarken, güçlü hızlanma ve sert şekilde dönülen virajlarda dinamik güç dağılımının sağladığı "yola yapıştıran" dört çeker deneyimi ile birlikte yalnızca elektrik enerjisiyle azami 120km/sa (75mil/sa) hıza ulaşıyor.
İki güç kaynağının yüksek seviyedeki çıkışı, arka tekerleklere güç veriyor ve BMW'ye özgü sürüş keyfini sunmak üzere elektrik takviyesini kullanırken aynı zamanda çığır açan seviyede verimlilik de sunuyor.
0'dan 100km/sa hıza (62mil/sa) ulaşması yalnızca 4,4 saniye sürerken, ortalama yakıt tüketimi plug-in hibrit otomobillere özgü AB test döngüsüne göre hesaplandığı şekliyle 100 kilometre başına 2,1 litrede (134,5 mpg imp), elektrik tüketimi ise 11,9kWsa seviyesinde duruyor. Bu da kilometrede 49 gramlık bir CO2 tüketimine karşılık geliyor.