Yeni Fireblade SP’in özünün üç temel unsuru vardır: daha az ağırlık, daha çok güç, nerede ve nasıl olursa olsun sürücülere yardımcı olan elektronik özellikler.
Yeni elektronik kontrol sistemi sürekli, seçilebilir ve ince ayarlı sürücü desteği sağlar. Sistemin merkezi, motosikletin ne yaptığını her aşamada tam olarak ölçen 5 eksenli Atalet Ölçüm Ünitesi’dir (IMU).
FI-ECU ve Elektrik Kontrollü Gaz Kolu Sistemi (TBW) yoluyla arka tekerlek çekişini hassasiyetle yöneten Honda Seçilebilir Tork Sistemi ile (HSTC) çalışır.
Viraj almada ABS fren özelliği (yine IMU tarafından yönetilen), Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolü (RLC) ve virajlarda sert, güvenli iz fren tekniği kabiliyeti sunar. Ön ve arka tekerlek hızlarında ölçülen herhangi bir fark, ayarlara bağlı olarak Ön Tekerlek Kaldırma (Wheelie) Kontrolü’nü devreye sokar.
Yarı aktif Öhlins Step motor türü Elektronik Kontrollü (S-EC) ön çatal ve arka amortisörün hem kompresyonunu hem de geri tepme sönümleme kuvvetini ayarlamak için Süspansiyon Kontrol Ünitesi (SCU) ile de çalışır. Sürücü için bu, ister önceden yapılan ayarlarla isterse de manuel kullanıyor olsun, her durumda doğru miktarda kontrol sağlayan yepyeni bir kullanım kabiliyetine erişim anlamına gelir.
Bu sistem pistte olduğu kadar yolda da aynı performans ile çalışır.
S-EC süspansiyon ile beraber çalışırken, Honda Seçilebilir Tork Sistemi (HSTC), IMU (Inertial Measurement Unit), FI-ECU ve Elektrik Kontrollü Gaz Kolu Sistemi (TBW) ile çalışırken arka tekerlek çekişini hassasiyetle yönetir. Ön Tekerlek Kaldırma Kontrolü fonksiyonunu da sunar.
Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolü’nün (RLC) yanı sıra virajlarda sert, güvenli iz fren tekniği kabiliyeti sunan virajda ABS fren özelliği de IMU tarafından yönetilir.
Üç standart gösterge ekranı modu – Sokak, Pist ve Mekanik – sürücüye sürüş şekliyle ilgili gereken tüm bilgiyi sunar.
Gösterilen bilgi, tıpkı Honda’nın RC213V MotoGP modelinin yol motosikleti versiyonu olan RC213V-S’de olduğu gibi sürüş esnasında sol kumanda mekanizmasını ve TFT likit kristal ekranı kullanarak incelikle ayarlanabilir.
Elektronik kontrol Fireblade için çok yeni bir özellik olsa da, iki unsurun birleşimi orijinal 1992 modelinin felsefesini sadakatle kullanır: optimum güç ve ağırlık dengesi.
Çok daha yüksek kompresyon oranı ve revize edilmiş kam zamanlamasıyla devrini daha sert ve daha çok artıran motor, TBW (sıralı dört silindir Honda için bir ilk) ve yine RC213V-S’de kullanılmak için geliştirilen Gaz Pedalı Konum Sensörü (APS) kullanır.
Alt uç torku ve gücü, üst uç güçte 12.500 dev/dk’de 8 kW’lik büyük bir artışla 141 kW’ye yükseltilerek geliştirilmiştir ve 3 adet motor çıkış gücü modundan biri seçilebilir.
Vites Küçültme Desteği (otomatik sinyalli) ve kayıcı kavrama gibi Hızlı Vites (Quickshifter) özelliği de standart olarak yerleştirilmiştir.
Magnezyum kullanımı, özenli değerlendirme ve her bir parçanın hafifletilmesi sayesinde motor da 2 kg daha hafiftir.
Yeni titanyum egzoz susturucusu daha fazla ağırlık tasarrufu yapar ve titanyum benzin deposu gibi kütle merkezlemesine yardımcı olur. Genel olarak Fireblade SP, 196 kg ıslak ağırlığıyla eski modelden 14 kg daha hafiftir.
Çift kirişli alüminyum şasinin sağlamlık dengesi hassasiyetle ayarlanmıştır, salıncak kolunun birleşmesi ise daha serttir. Yeni arka alt şasi, yeniden tasarlanan tekerlekler gibi daha hafiftir. Brembo monoblok dört pistonlu ön fren kaliperleri ise yüksek performanslı, piste hazır fren balataları kullanır.
Fireblade SP’in gövdesi agresif, işlevsel bir minimalizmi ön plana çıkarır. Motosiklet, standart olarak yerleştirilen tek sele ünitesiyle daha ince ve çok daha kompakttır. Tüm aydınlatmalar LED’dir ve kırmızı zemin üstünde büyüleyici Üç Renkli boyası Honda’nın yarış motosikleti tarihini anımsatır.