Onuncu nesil Honda Civic için geri sayım başladı. Modelin Avrupa versiyonu, Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılmaya hazırlanıyor.
Şirket tarihindeki en büyük model geliştirme programından yararlanan Civic, kompakt sınıfta Japon marka için atılan önemli bir adımı temsil ediyor.
Honda’nın Avrupa’daki çekirdek modeli olan Civic, birçok Avrupalı müşteri için Honda markası ile eş anlamlı halde. 40 yıllık orijinal Civic mirasına bağlı kalarak yenilenen otomobil, tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilmiş. Önde McPherson, arkada çok kollu olan yeni süspansiyon sistemi, yol tutuş seviyesini daha da yukarı taşıyor.
Yeni nesil bilgi-eğlence sistemi de geliştirilirken, Apple CarPlay ve Android Auto entegrasyonunu da içeriyor. Civic HB, önceki modele oranla 30 mm daha geniş ve 130 mm daha uzun. Ayrıca şık tavan çizgisinin de yardımıyla 20 mm daha alçak.
Bu boyutlar agresif görünümü desteklerken, iç mekânda da cömert bir yaşam alanına olanak tanıyor. Bunun yanında aks aralığının da 30 mm uzatılması kabindeki genişlemede önemli bir pay sahibi. Civic, sınıf lideri 478 lt’lik bir bagaj hacmine de sahip.
Yeni Honda Civic, özel olarak geliştirilmiş VTEC Turbo motorlarla pazara çıkacak. 1.0 litrelik üç silindirli ve 1.5 litrelik dört silindirli benzinli turbo motorlar Avrupa için bir ilk.
Honda’nın mühendislik mirasında önemli bir yere sahip olan VTEC motorlar, turbo versiyonlarıyla da ön plana çıkacak gibi görünüyor. Her iki motor da yeni tasarlanmış altı ileri manuel veya CVT otomatik şanzımanla sunulacak.
Üç silindirli 1.0 litrelik VTEC Turbo motor, 2250 d/d’de 200 Nm tork üretiyor ve gücü de 129 HP olarak açıklanıyor. Düşük devirlerde yüksek tork üreten bu motorun yanında 1.5 lt’lik turbo motor da dikkat çekiyor. Dört silindirli olan bu motorun 182 HP’lik gücü dikkat çekerken, gücü, Tork ise 240 Nm’ye ulaşıyor.automagg
Honda’nın Avrupa’daki çekirdek modeli olan Civic, birçok Avrupalı müşteri için Honda markası ile eş anlamlı halde. 40 yıllık orijinal Civic mirasına bağlı kalarak yenilenen otomobil, tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilmiş. Önde McPherson, arkada çok kollu olan yeni süspansiyon sistemi, yol tutuş seviyesini daha da yukarı taşıyor.
Yeni nesil bilgi-eğlence sistemi de geliştirilirken, Apple CarPlay ve Android Auto entegrasyonunu da içeriyor. Civic HB, önceki modele oranla 30 mm daha geniş ve 130 mm daha uzun. Ayrıca şık tavan çizgisinin de yardımıyla 20 mm daha alçak.
Bu boyutlar agresif görünümü desteklerken, iç mekânda da cömert bir yaşam alanına olanak tanıyor. Bunun yanında aks aralığının da 30 mm uzatılması kabindeki genişlemede önemli bir pay sahibi. Civic, sınıf lideri 478 lt’lik bir bagaj hacmine de sahip.
Yeni Honda Civic, özel olarak geliştirilmiş VTEC Turbo motorlarla pazara çıkacak. 1.0 litrelik üç silindirli ve 1.5 litrelik dört silindirli benzinli turbo motorlar Avrupa için bir ilk.
Honda’nın mühendislik mirasında önemli bir yere sahip olan VTEC motorlar, turbo versiyonlarıyla da ön plana çıkacak gibi görünüyor. Her iki motor da yeni tasarlanmış altı ileri manuel veya CVT otomatik şanzımanla sunulacak.
Üç silindirli 1.0 litrelik VTEC Turbo motor, 2250 d/d’de 200 Nm tork üretiyor ve gücü de 129 HP olarak açıklanıyor. Düşük devirlerde yüksek tork üreten bu motorun yanında 1.5 lt’lik turbo motor da dikkat çekiyor. Dört silindirli olan bu motorun 182 HP’lik gücü dikkat çekerken, gücü, Tork ise 240 Nm’ye ulaşıyor.automagg