Televizyonlarda yüksek çözünürlükte görüntü sağlayan 4K ya da UHD’nin bu yıl toplam TV satışından yüzde 50’ye yakın pay alması bekleniyor.
Samsung Elektronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Direktörü Hüseyin Erel, Türkiye’de bu yıl 3 milyon 300 bin adet televizyon satılmasının öngörüldüğünü belirterek, satılan TV’lerin yüzde 48’inin UHD (4K) özelliğine sahip olmasını beklediklerini söyledi.
Şu anda UHD TV’lerin satışların yüzde 25’ini oluşturduğunu dile getiren Erel, “Yeni televizyon alanlar en son teknoloji olsun istiyor ve bu tarz TV’lere yöneliyor. Henüz yayın sınırlı. Test yayınında olan TRT 4K var. TRT’nin 4K konusundaki öncü girişiminin çok önemli olduğunu düşünüyoruz.
Bu önemli girişimin parçası olarak katkı vermekten de mutluyuz. Bir UHD televizyonun özelliği saniyede 60 kare göstermesi. Bu görüntü kalitesini ve TV izleme deneyimini çok değiştiriyor” dedi.
54 bin TL’ye de var
Hüseyin Erel, Türkiye’de tüketici elektroniğinde ciddi rekabet yaşandığını ve fiyatların düştüğünü de aktararak, “Bu rekabetten tüketici kazanıyor. 32 inç TV’nin fiyatı bin TL’den başlıyor. Her ihtiyaca ve bütçeye göre model var. En üst seviyede bütün özellikleri olan kavisli, S-UHD 78 inç ekran bir TV ise 54 bin TL. Bunların sayısı 15-20 adet civarında.
Türkiye’de özel bir müşteri kitlesi var. Bu kitle en iyi ve en büyük ekranlı TV’yi hemen almak istiyor” diye konuştu.
Erel, Türkiye’den en çok satan televizyonların 40-55 inç arasında olduğunu ve ekran büyüdükçe insanların TV izleme keyfinin arttığını da kaydetti. Erel’in verdiği bilgiye göre, Türkiye’de altı yılda bir TV değiştiriliyor ve günde ortalama TV izleme oranı da 5.5 saat.
DÜZ EKRANDAN ÇOK DAHA İYİ
Samsung, kavisli ekrana sahip televizyonlarda da iddiasını sürdürüyor. Erel, ürettikleri her dört TV’den birini kavisli hale getirdiklerini anımsatarak, şöyle konuştu: “Türkiye’de de portföyümüzün ağırlığını kavisliye çevirdik.
İnsanların düz bir ekrana bakması gözüyle uyumlu değil. Kavisli ekranla tam olayın içinde oluyorsunuz. İnsan doğası ve ergonomisine uygun. ABD’de toplam TV satışlarının yüzde 51’i kavisli. Türkiye’de de kısa sürede benzer trendin gelmesini bekliyoruz. Şu anda satışlar içindeki payı yüzde 10.
Ama kısa sürede Avrupa ve ABD seviyesinde oranların yakalanacağını öngörüyoruz.”
Hüseyin Erel, tüketici elektroniğine son dönemde artan döviz kurlarının etkisini de değerlendirerek, “Biraz da olsa zam yapmak durumunda kaldık. Bir süre dolara bağlı hedge etmeyi sürdürdük ama bir süre sonra bu yapılamıyor.
Kendi stoklarımız ölçüsünde bir süre zam yapmadan devam ettik. Ama fiyatlar çok artmadan şu dönemde TV almak için ideal görünüyor” diye konuştu.
Spor moduyla stadyum havası
Hüseyin Erel, televizyonlarda geliştirdikleri spor modu hakkında da “Futbolla ilgili yeterli içerik var. Tek tuşla kendinizi stadyumda gibi hissediyorsunuz.
Ekrandaki yeşil sahanın rengi fosforlu yeşil oluyor. Seyircinin gürültüsünü ön plana alıyor. Stadyumdaymış gibi kapsayıcı oluyor” bilgisini verdi.
‘4K yayın için belli standartlar şart’
Hüseyin Erel, UHD TV alırken dikkat edilmesi gerekenleri ise şöyle sıraladı:
Bu yayınları izleyebilmek için televizyonunuzun belli standartları karşılıyor olması gerekiyor.
En üst standartları sağlayan bir UHD TV satın aldığınızda mevcut yayınları izlemekte sorun yaşamazsınız. Satın alacağınız UHD TV paneli saniyede 60p’ye kadar olan resim sayısını işleyebiliyorsa daha düşük olan 24p/30p ve 50p gibi tüm yayınları izleyebilirsiniz.
Ancak UHD TV’nizin alıcısı 30p’ye kadar olan resim sayısını işleyebiliyorsa 60p/50p olan yayınları izleyemezsiniz.
Gelecekte yeni UHD yayın ve video standartlarını desteklemek için televizyonunuzun değişen ve gelişen teknolojiye uyumlu hale getirilmesi gerekiyor.