Ev ağınızda internete girerken zaman alıcı ve sinir bozucu teknik sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Ev ağınızdaki sorunun nedenini bilmek, süreci kısaltacak çözümler için size kolaylık sağlar.
Ağınızdaki problem donanım, yazılım ya da servis sağlayıcısından kaynaklı olabilir. Kişisel bilgisayar kullanıcılarına hizmet veren Pratik Servis, internete bağlanmakta sorun yaşayan kullanıcılara çözüm için ipuçları veriyor:
Öncelikle, modem ile bilgisayar arasındaki bağlantı kontrol edilmelidir. Modeminizin ışıkları sabit yanıyor, fakat internete giremiyorsanız doğru IP alıp almadığınızı, DNS ayarlarınızın doğru olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
Bu işlemlerden sonra problem devam ediyorsa, internet hizmeti aldığınız firma ile iletişime geçin. Servis sağlayıcı tarafında da bir sorun yoksa internete erişilmesini engelleyen bir virüs bilgisayarınıza bulaşmış olabilir.
Kablosuz bağlantının yavaşlamasından şikâyet eden kullanıcılar, kablosuz ağ sinyalini kontrol etmeliler. Sinyal seviyesi düşük ise, modem ile mesafeniz uzak olabilir. Evinizin duvarları da sinyal kalitesini düşürür.
Diğer bir neden, modeminizin yakınında bulunan kablosuz bir telefondan kaynaklanabilir. Bu tür cihazlar parazit yapar. “Ağ sinyali yüksek seviyede, yine de yavaşlama devam ediyor.” Bu durumda, modeminiz güvenlik ayarlarını yapmadıysanız başka kullanıcılar internet ağınızı kullanıyor olabilirler.
Kablosuz ağınıza mutlaka bir şifre tanımlayın. Ağ sorunlarınız için servis sağlayıcınızdan ya da teknik servis hizmeti veren firmalardan destek isteyebilirsiniz.