Nissan bazı otomobillerine uyguladığı, “Scratch Shield” adındaki kendini iyileştiren boyanın aynısını, iPhone kılıfını kaplamak için kullanmış.
Şirket kılıftaki küçük çiziklerin bir saatten kısa sürede tamir olduğunu, daha derin çiziklerin giderilmesinin ise bir haftaya kadar sürebildiğini söyledi.
Boyanın sırrı en dış katmanında. Bu katman polirotaksan isimli bir maddeden yapılmış. Maddenin esnek kimyasal yapısı zedelendiğinde eski şekline geri dönerek tepki veriyor.
Nissan tüketicinin kendini iyileştiren bir kılıf görmek istediğini söyledi.
Otomobil yapımcısı, araçlarda da kullanılan türde bir plastikten yapılan kılıfın malzemesinin, diğerlerine göre daha güçlü olduğunu da sözlerine ekledi.
Nissan teknolojiyi 2005’te Tokyo Üniversitesi ve Advanced Softmaterials ile işbirliği yaparak geliştirmiş.
Boya Nissan’ın Murano, 370Z ve X-Trail gibi araçlarında, ayrıca Infiniti modellerinde kullanılıyor.
Şirket bu boyanın otomobiller dışında bir üründe ilk kez kullanıldığını söyledi.
Şu anda Avrupa’da denenen kılıf eğer güçlü talep olursa ilerleyen aylarda piyasaya sürülebilir.ntvmsnbc
Şirket kılıftaki küçük çiziklerin bir saatten kısa sürede tamir olduğunu, daha derin çiziklerin giderilmesinin ise bir haftaya kadar sürebildiğini söyledi.
Boyanın sırrı en dış katmanında. Bu katman polirotaksan isimli bir maddeden yapılmış. Maddenin esnek kimyasal yapısı zedelendiğinde eski şekline geri dönerek tepki veriyor.
Nissan tüketicinin kendini iyileştiren bir kılıf görmek istediğini söyledi.
Otomobil yapımcısı, araçlarda da kullanılan türde bir plastikten yapılan kılıfın malzemesinin, diğerlerine göre daha güçlü olduğunu da sözlerine ekledi.
Nissan teknolojiyi 2005’te Tokyo Üniversitesi ve Advanced Softmaterials ile işbirliği yaparak geliştirmiş.
Boya Nissan’ın Murano, 370Z ve X-Trail gibi araçlarında, ayrıca Infiniti modellerinde kullanılıyor.
Şirket bu boyanın otomobiller dışında bir üründe ilk kez kullanıldığını söyledi.
Şu anda Avrupa’da denenen kılıf eğer güçlü talep olursa ilerleyen aylarda piyasaya sürülebilir.ntvmsnbc