Oyunun ilk versiyonu, EA Games’in Command and Conquer serisiyle birlikte, bu tarzın en iyi örneklerinden biri olarak kabul ediliyor.
Yeni oyun RTS (gerçek zamanlı strateji) türünü “kaynakları topla, ordunu kur, düşmanları yen” önermesinden çıkartıp çift yönlü bir çatışmaya ve üç yönlü savaşlara çevirdi.
7 yıl boyunca özellikle üç ırk üzerinde çalışıldı: telepatik yetenekleri olan güçlü ‘Protoss’lar, düşman savunmalarına tırmanıp aşabilen böceksi ‘Zerg’ler ve diğer ırklardan teknoloji çalıp kendisine adapte edebilen ‘Terran’lar.
Blizzard’ın yönetmeni BBC'ye yaptığı açıklamada oyunun neden 12 yıl sonra çıktıını şöyle açıklyor: “Biz StarCraft II’ye başladığımızda aklımızda nasıl bir şey istediğimize dair bazı ipuçları vardı. Onlara ulaşmaya çalıştık. Bizim zaman ölçeğimiz olmadığından bu oyun için geç ya da erken diyemeyiz. Bu göreceli bir kavram. Ayrıca 2004 yılında bu oyunu geliştirirken çıkarttığımız World of Warcraft beklemediğimiz bir başarıya ulaştı. O zamanlar burada birkaç yüz kişi çalışırken şimdi 4 bin 600 kişiyiz. Bu sebeple şirketin önceliği, yakalanan kaliteyi korumak oldu”
Oyun piyasaya sürülmeden önce herhangi bir fragman yayınlanmaması da bir bilgisayar oyunu için çok alışılmıiş bir durum değil. Blizzard kısa bir süre içerisinde oyun için bir ek paket yayınlanacağını duyurdu.ntvmsnbc
Yeni oyun RTS (gerçek zamanlı strateji) türünü “kaynakları topla, ordunu kur, düşmanları yen” önermesinden çıkartıp çift yönlü bir çatışmaya ve üç yönlü savaşlara çevirdi.
7 yıl boyunca özellikle üç ırk üzerinde çalışıldı: telepatik yetenekleri olan güçlü ‘Protoss’lar, düşman savunmalarına tırmanıp aşabilen böceksi ‘Zerg’ler ve diğer ırklardan teknoloji çalıp kendisine adapte edebilen ‘Terran’lar.
Blizzard’ın yönetmeni BBC'ye yaptığı açıklamada oyunun neden 12 yıl sonra çıktıını şöyle açıklyor: “Biz StarCraft II’ye başladığımızda aklımızda nasıl bir şey istediğimize dair bazı ipuçları vardı. Onlara ulaşmaya çalıştık. Bizim zaman ölçeğimiz olmadığından bu oyun için geç ya da erken diyemeyiz. Bu göreceli bir kavram. Ayrıca 2004 yılında bu oyunu geliştirirken çıkarttığımız World of Warcraft beklemediğimiz bir başarıya ulaştı. O zamanlar burada birkaç yüz kişi çalışırken şimdi 4 bin 600 kişiyiz. Bu sebeple şirketin önceliği, yakalanan kaliteyi korumak oldu”
Oyun piyasaya sürülmeden önce herhangi bir fragman yayınlanmaması da bir bilgisayar oyunu için çok alışılmıiş bir durum değil. Blizzard kısa bir süre içerisinde oyun için bir ek paket yayınlanacağını duyurdu.ntvmsnbc